fredag, mars 16, 2007

morgon i svedala

Jag har vaknat upp ännu en dag i Asarum och njutit av en härlig svensk frukost bestående av äkta svensk filmjölk (som jag saknar varje morgon i Schweiz), skivad banan, linfrö och havrekuddar. Sitter iklädd pyjamas, mammas mysiga morgonrock och fårskinnstofflor och njuter av den härliga morgonen. Solen skiner in genom fönstret och jag funderar på vad som skall komma att bli dagens projekt. Timmarna efter kl 12.30 är väl inplanerade, så det handlar alltså om de 3 timmarna fram tills dess.
3 fria timmar; utan krav, utan måsten. Helt enkelt 3- "Malin-timmar". Känns det igen? Timmar som är till för att avnjutas på bästa sätt, utan att få prestationsångest om man inte kommer på hur man vill avnjuta dem ;-)
Jag vill definitivt dricka kaffe. Kanske ute på verandan, i vårsolen. Lösa Soduko-Sudoku. Skriva bok. Jag har kommit igång med boken nu. Skrivit flera sidor samt bestämt en början, en mitt samt ett slut som experterna rått mig till. Därtill har jag även skrivit en karaktärslista, en disposition samt en lista med viktiga punkter som jag inte får glömma, till exempel att när boken ges ut ska den innehålla mycket mellanrum; en tom sida innan kapitelbyte. Allt för att få läsaren att känna sig duktig av att ha läst SÅ många sidor, dvs bonussidor. Det är bra med mina kom-ihåg punkter eftersom det kan dröja innan boken ges ut och även eftersom jag är en glömsk kvinna med en mamma som älskar post-it lappar och har delar av sitt minne på dessa. Man tar tydligen efter sin mammas vanor. Styrkor som svagheter. oups.

Inga kommentarer: