måndag, maj 21, 2007

Strykning, Lyx, Sambo och Italien

Tack Lopo – du hade lösningen på Strykproblemet! Nu ska jag ut och söka hjälp, vilket jag inte gör så ofta. Får man lov att ha städhjälp om man bor i en tvåa...? Tänkte nämligen att någon skulle kunna få komma nån gång då och då och hjälpa till med diverse saker, däribland strykning och så städning då, när den snälla personen ändå är här.. ;)
Här i lyxlandet kan man nog få hjälp med det mesta, bara man är villig att betala. Och här är folk villiga att betala för att få en bättre vardag- lite extra njutning kostar. Jag har aldrig sett så mycket ”latmanssaker”. Ett exempel är de färdig skurna morötts- samt gurkskivorna inför en förfest med dipp! Jag köper numera färdigsköljd och skuren sallad, som ja, kostar lite mer, men det får mig å andra sidan att äta mer sallad, vilket får mig att må bättre.

Nils håller på att packa och rensa bland sina saker, så att jag ska få plats att flytta in. Till helgen sker det. Jag gläder mig at att bli sambo. Vi gör det själva, istället för att be om hjälp... det är vi det. Kan själva...

Och så en utvärdering av långweekenden i Italien:
+ Sällskapet
+ Vädret: Sol, 27 grader
+ Sheila (hyrbilen) – ljusblå metallic Mazda 2....
+ Maten och rödvinet
+ Grand hotell i Menaggio, Comosjön
+ Slappedagen vid poolen/sjön i solen

- Sheilas icke existerande CD
- Bilköerna
- Felberäkningen av tidsförbrukning i Bergspassen samt olyckan utanför Milano som skapade stillastående bilköer i timmar medan solen gassade.
- Fullbokade hotell

Imorgon jobb igen. Idag råkade jag nämna att jag tänkt börja jogga eftersom det varit mycket njutning av god mat och vin på sistone. Mina kollegor uppfattade dessvärre detta, så imorgon är det jogging på lunchen...puh

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kan-själv-generationen där ja..;) Hoppas flytten går bra, akta ryggarna. Jogging på lunchen, uff va det låter jobbigt! Hoppas ni har duschar oxå ;)

Anonym sa...

Grattis till steg två i livet med kärleken.
vilken asmysig långhelg (förutom
"-", då). jag vill också! fast det förstås, jag får åka till High Chaparall och kolla föresällning med Lucky Luke med mina lintottar så jag har det inte heller så illa förspänt.
kram på dig och lycka till med KÄRLELKEN. förväntar mig ett privat mail inom kort så jag får bildbevis på att den där Niels faktiskt existerar.

Ica sa...

jogging? puh!
Oj, flytta ihop. cool