onsdag, februari 14, 2007

Blogg om Blogg

Eftersom jag nu har en sån här blogg, måste jag då skriva ett nytt litet inlägg varje dag? Hur många dagar ger ni sidan innan ni slutar gå in där på grund av utebliven uppdatering från min sida?

Jag skriver inte på beställning. Jag skriver när jag har lust och när något bara måste komma ut. Det jag dock har märkt är att de flesta saker jag vill skriva om, känns obehagliga att ”publicera” på denna otroligt populära och lästa sida. Det är ju så många som läser det..Not. Men ändå.

När jag skriver öppnar jag mig personligen. Jag utelämnar mig och mina tankar. Rakt ut i ingenting. Rakt ut till dig och till alla andra som eventuellt googlar på Malin Tångefjord och råkar få syn på min blogg.

Det är en kittlande tanke att veta när jag trycker på ”publish” så finns det på riktigt. Mina tankar har då fått lov att lämna min dator, där ett gäng sparade inlägg ligger bevarade (med kluriga lösenord givetvis) utan att någonsin bli lästa av någon annan än mig själv. Men med publish knappen så blir det bekräftat, det blir en sanning. Malins sanning.

Jaha, då idag blir det spännande ämnet att jag bloggar om bloggar. Det jag egentligen ville skriva blev alldeles för privat och fick lov att stanna under täcknamn och med lösenord i min samling.

1 kommentar:

Unknown sa...

Som bloggläsare får man den del som du valt att berätta om dig själv, eller det du är med om. Men samtidigt är det ju lite det som är tjusningen=) kramar!