tisdag, mars 06, 2007

Banangröt och kaffe.

Min bästa frukost: Banangröt.
Vanlig havregrynsgröt förgylls med en väl mogen skivad banan. Det är viktigt att bananen är mogen - ju brunare desto bättre. Sen kokar man detta mästerverk och äter tillsammans med mjölk. Mums. Gott. Fantastisk frukost. Rekommenderas varmt till er alla!

Sen har jag tänkt på en sak:
Kaffe.

Kaffe är gott.
Jag gillar kaffe med mjölk, helst varm sådan.
Jag gör ofta pulverkaffe till mig själv när jag är hemma, något jag anser vara underskattat. Till detta värmer jag mjölk och häller i.
Mjölkdelen har ökat och delen vatten är numera 1 femtedel medan mjölken upptar 4 femtedelar.
Min tanke är: varför måste jag över huvudtaget ha vatten i kaffet? Blandningen pulverkaffe och varm mjölk gör ju det hela godare. Vattnet spär ju egentligen bara ut mjölken från den 1,5% -iga fetthalten ner mot 1%. Typ.
Ska prova att utesluta vattnet helt vid nästa kopp. Det är ju ändå vatten i mjölken.

Inga kommentarer: