tisdag, juni 12, 2007

Sverige eller Zürich?

Jag fick sån lust att smita iväg till tågstationen för att ta Öresundståget till Svedala istället för att sätta mig på flyget hem till Zürich tidigare ikväll!
Gårkvällens besök i Nyhavn i Köpenhamn och dagens sommarvindar på landsbygden vid Helsingör gav mig en enorm längtan efter sommar Sverige.. men snart blir det en kort visit i Asarum, dock med sorgliga händelser i kyrkan inblandade. I väntan på flyget ikväll så nämnde jag för min kollega att min morfar precis dött vid en ålder av 91 år. Han sa "you should be happy". Min första reaktion var: vilken kommentar! Men vid närmare eftertanke så kanske jag borde det; vara glad för att morfar fick vara med oss så länge.

Sovdags. Jobb imorgon. Sov så gott.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Senare tycker jag att det får bli Sverige. Eller åtminstone Danmark, det är inte så långt borta=)
Och ja, vi ska vara glada att vi fick ha vår morfar så länge som vi fick. Även om det är lite svårt att tänka i de banorna. Kramar!

Malin Tångefjord Basse sa...

Åsa: om du flyttar till de krokarna så kommer jag också ...senare :)
kram kram