tisdag, april 21, 2009

Intressant att det fanns så många kommentarer till sängar, eller var det snarare till ordet normal..?

Tre dagar i sängen. Har skickat in Sudoku lösningen till Tagesanzeiger två dagar i rad. Det är antagligen jag och pensionärerna som tävlar om 50CHF vinsten. Mina kryddor har börjat ta sig: gräslök-, basilika- och tomatblad har kommit fram ur jorden. De andra plantorna (timjan, persilja & rosmarin) har börjat mögla. La nämligen över plastfolie för att de skulle gro fortare, tänkte mig liknande en växthuseffekt. Efter bara ett dygn började det lukta mögel, den doften är fortfarande kvar och det enda man ser är jord. Jag har en ny teori nu: lufta jorden. Det går till så att jag sticker ner en gaffel, lyfter lite, samt tar bort lite jord. Misstänker att fröna hamnat för långt under jorden. Bara för att jag inte har någonting att göra som är lagom jobbigt, ska jag nu gå och fotografera mina plantor så att ni kan se resultatet. Måste ju vara fantastiskt intressant för andra menar jag ;-)


Timjan, basilika, gräslök, rosmarin och persilja. Jordhögen bredvid krukorna är alltså borttagen jord. Kanske får jag ett infall någon dag och lägger tillbaka jorden igen.

Tomat





Trädgårdsmästaren och pyret i sin trädgård.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅh, så fint! Förutom möglet då... Blä! Men så mysigt med trädgård=) Hoppas på fint väder så er skörd blir stor! //Åsa