söndag, april 15, 2007

sommarhelg

Jag har haft en sån fantastiskt härlig helg. Det började redan i fredags efter jobbet, med en kall öl i solen uppe vid Lindenhof, med utsikt över Zürich. Sommar- after work. Avslappnande. Kan ju inte säga att jag behöver komma ner i varv efter min andra vecka på jobbet, men jag kom i alla fall i helgstämning. Jobbet har inte varit verkligt krävande ännu, vilket oftast inte är fallet så här i början. Jag passar på att njuta. Försöker få in lite promenader och fler kafferaster uppe på terassen med utsikt över Zugsjön i min lilla grupp. Det manliga släktets respons är inte så positiv som jag önskat. På ett eller annat sätt behöver jag få dem att inse att frisk luft gör dem gott.

I helgen har jag fått mycket frisk luft. Vi har haft drygt 25 grader, men vattnet i Limmat är desto kallare, så det har räckt att doppa tårna för att få lite svalka. Vi har invigt ett glassCafe vi länge gått och sneglat på. Det visade sig vara ett försök att locka turister att få en semesterkänsla på Ibiza med taskig inredning och hög musik. Trots att glassen var god kommer jag inte att ta med några av er framtida besökare dit.

Imorgon jobb igen. Ska bli kul. Utöver jobbet blir det i veckan squash, som är min senaste upptäckt. Skoj skoj, men det gäller att man orkar röra på benen...

1 kommentar:

Unknown sa...

Sommaren är på vej!! Yeeey! Ha en fin jobbevecka :) kram!