tisdag, september 23, 2008

Kände för att skriva idag

Mina ben darrar. Har varit på Pump idag. Trots att jag har de lättaste tyngderna så pallar inte mina ben riktigt. De darrar, trots att det nu är 3e veckan jag går på ett Pump pass. Mitt års kort går ut i November och eftersom jag endast gått ett fåtal gånger sedan jag köpte abonnemanget betalar jag i genomsnitt 500 kr per gång (kostnaden har dock minskat de senaste 3 veckorna). Min plan är att få ner medelsnittskostnaden. Därav 3 pump pass på 3 veckor. Det är inte för mina musklers skull jag går dit, tro inte det.

Jag är inte förtjust av känslan att gå in i ett rum med massa andra pumpande människor för att hårdträna musklerna till discomusik, men jag gör det ändå. Det är en skön känsla att gå ut från rummet samt att jag får ner kostnaden per gång. Dessa båda saker skänker mig tillfredsställelse.

På tal om tillfredssällelse. En gång när jag precis flyttat ner till Schweiz, så var jag på ett spinningpass och de spelade en låt av e-type!!! Jag vet att du förstår chocken jag fick, men även glädjen. Jag cyklade järnet och energin flödade.

Något annat som ger energi är att skriva. Något jag vill göra mer men inte gör. Fast idag var det alltså dags för ett bidrag till min önskan att skriva mer. Och ja, det gav energi. Jag ska skriva oftare. Kanske inte här, så du som eventuellt läser detta, börja inte hoppas för mycket på inlägg varje dag. Kanske snarare varannan månad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktiga du som tränar! Att man vill ha valuta för pengarna är en lika bra anledning som någon=) Roligt att du skriver!Kramar från Åsagåsa som inte orkar logga in