fredag, januari 29, 2010

tjuv och spikmatta

Tänkte jag skulle skriva ett inlägg om något som inte handlar om mig, utan en ting, en åsikt. Något politiskt. Nu är det dock så att jag inte hinner läsa tidningen särskilt väl. Igår läste jag förvisso om den berömda kvinnliga juveltjuven; Doris Payne. En duktig juveltjuv som åker fast mellan gångerna, men ändå inte ger upp. Uhållig, stark och säkerligen vacker kvinna eftersom Halle Berry ska spela Doris i en film som kommer (kommit?) ut. Hehe klassas detta som en åsikt eller politiskt? ack nej... :)

Äsch, låt oss skippa världen och återgå till det som händer här och nu i mitt liv. Nu har jag provat en spikmatta!!! Jag blev väl i stort sett påtvingad den ;-) då jag väsentliga gånger klagat om: sömnlöshet samt rygg/nackont inför min vän. Hon skickade med en sån matta med mig hem igår, eftersom hon startat upp försäljningen av dessa här i Schweiz. Jag tänkte: OKEJ DÅ, jag ska prova den för jag förstår inte varför jag har så extremt svårt att sova trots att jag är trött. Jag var djupt imponerad av att de små enstaka spikarna blev så pass "bekväma" tack vare mängden. Och det bästa: jag somnade nästan under de 20 minuterna jag låg på den! Obs, nu är jag inte den som låter en gång avgöra mitt omdöme av spikmattorna. Nej, jag har under en längre tid varit alltför skeptisk och kräver fler nätters god sömn innan jag låter köpa mig ;) Låt oss se hur följande nätter blir!

Nu skriks det rejält här intill. Oscar vill upp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du må alligevel have læst længere end 1. sektion, jeg så ikke Doris Payne...

Anonym sa...

Dock uttryckte du faktiskt en åsikt Malin; att du är skeptisk till spikmattor - fast redo att bli överbevisad=) Kram!Åsa

Anonym sa...

Spikmattor är bra. Det värsta är just det du upptäckt; att man somnar på dem. Vaknar man sen två timmar senare har man ofta jädrans ont. :-) Kram Bror.